Podczas ferii zimowych nasze przedszkolaki nie mogły narzekać na nudę, bowiem Panie przygotowały dla nich moc atrakcji i niespodzianek. Starszaki na zajęciach kulinarnych przygotowały prawdziwe żelki owocowe, co było wyjątkowo atrakcyjną i smaczną aktywnością. Dzieci uczyły się podstawowych zasad higieny w kuchni, jak również współpracy w grupie. Proces tworzenia żelków obejmował wybór ulubionych soków owocowych, mieszanie z żelatyną i wlewanie mieszanki do foremek. Podczas zajęć starszaki rozmawiały także z Panią Anią o różnych smakach, kolorach i wartościach odżywczych owoców, co dodatkowo wzbogaciło ich wiedzę na temat zdrowego odżywiania.
Wesołe Misie wykonywały zimowe eksperymenty, co jest doskonałym sposobem na połączenie nauki z zabawą. Jednym z eksperymentów było tworzenie kryształów z soli. Dzieci wraz z Panią rozpuściły sól w gorącej wodzie, a następnie zanurzyły w niej sznurek lub patyczek. Po kilku dniach pojawiły się piękne, błyszczące kryształy. Innym eksperymentem, jaki średniaki zrealizowały podczas ferii były zabawy ze sztucznym śniegiem, który co jakiś czas zamieniał się w ciecz nienewtonowską. Zajęcia sprawiły dzieciom mnóstwo frajdy i zostaną w ich pamięci na długo.
Grupa Biedroneczek i Pracowitych Pszczółek świętowała także Dzień Pizzy. Na zajęciach przedszkolaki poznały historię tego wyjątkowego dania, jego pochodzenie oraz różnorodność smaków na całym świecie. Następnie dzieci przygotowywały własne mini-pizze. Każdy otrzymał mały kawałek ciasta, który samodzielnie rozwałkował i udekorował ulubionymi składnikami, takimi jak ser, pomidory, papryka czy szynka. Na zakończenie dnia podczas podwieczorku odbyła się degustacja przygotowanej pizzy, co było doskonałą okazją do rozmowy o smakach i dzielenia się wrażeniami.
Walentynki w przedszkolu to doskonała okazja, aby wprowadzić najmłodszych w świat przyjaźni, empatii i okazywania uczuć. W tym dniu dzieci tworzyły własnoręcznie kartki walentynkowe dla swoich kolegów i koleżanek oraz rodziców. Był to także czas różnorodnych zabaw, tj. matematyka klamerkowa z serduszkami, podczas której dzieci doskonaliły przeliczanie oraz serduszkowe przeplatanki, dzięki którym rozwijały małą motorykę. W grupie starszaków zorganizowano nawet konkurs na największe „chrupkowe” serduszko. Dzieci łączyły kukurydziane chrupki w kształt serduszka, które po zakończonej pracy mogły schrupać. Starszaki tworzyły też wodne serce, które malowały farbkami. To zadanie wymagało od nich skupienia, precyzji i spokoju, ale efekt był przepiękny. Grupa Wesołych Misiów wykonała natomiast walentynkowy eksperyment. Dzieci wrazz panią zgromadziły sól kuchenną, wodę, szklane naczynka, druciki kreatywne oraz patyczki. Najpierw Pani zagotowała wodę, a przedszkolaki stopniowo dodawały sól do pojemniczków. Z drucików uformowały serduszka i zamocowały je na patyczkach. Przez tydzień obserwowały zmiany tam zachodzące, aż w końcu mogły podziwiać piękno naturalnych form krystalicznych. To zadanie nauczyło dzieci cierpliwości i dokładności w prowadzeniu obserwacji naukowych.
Luty to okres zabaw karnawałowych, dlatego na zajęciach badawczo – odkrywczych w grupie maluszków rolę główną odgrywał tym razem balon, który nie został nadmuchany w tradycyjny sposób. Krasnoludki dowiedziały się, że można nadmuchać balonik wykorzystując w tym celu ocet i sodę. Butelkę plastikową napełniono octem, a do balonika wsypano trzy łyżeczki sody. Potem Pani Ania założyła go na butelkę, przesypując szybko zawartość sody z balona do butelki. Po wymieszaniu składników nastąpiła reakcja chemiczna, w wyniku której wydzielił się gaz (dwutlenek węgla), który wypełnił balon. Maluszki były pod wrażeniem doświadczenia.
W lutym Krasnoludki i Pracowite Pszczółki realizowały uwielbianą przez wszystkie dzieci tematykę o dinozaurach i prehistorii. Maluszki miały okazję poczuć się, jak prawdziwi paleontolodzy odszukując ukrytych w piasku dinozaurów. Następnie każdego dziecko otrzymało masę solną, w której mogło odbić ślady swojego dinozaura i zabrać je do domu na pamiątkę. Podczas zabawy zręcznościowej Krasnoludki przenosiły także jajo dinozaura na drewnianej łyżce przy odgłosach prehistorycznego lasu.
Na kolejnych zajęciach natomiast mali badacze wraz z Panią Agnieszką wykonali eksperyment z erupcją wulkanu. Wykorzystano do tego sodę, ocet, barwnik spożywczy, płyn do naczyń oraz słoik i folię aluminiową do stworzenia konstrukcji wulkanu. Dzieci z wielkim zniecierpliwieniem czekały na wybuch i kolorową lawę wydostającą się z krateru. Efekt był zachwycający.
Starszaki z kolei sprawdzały, jak wielkie są ślady T-rexa. Okazuja się, że większość starszaków jest mniejsza niż łapa największego dinozaura, a na jej powierzchni udało się zmieścić aż 37 kapci.
W Pracowitych Pszczółkach odbyły się także zajęcia marki Sensoplastyka®, na których dzieci przeniosły się do parku jurajskiego. Podczas zajęć dzieci mogły tworzyć własne masy sensoryczne z mąki, wody i budyniu czekoladowego. Mali badacze odkrywali sensoryczne ścieżki z fasoli, galaretki i innych ziarnistych produktów. Tego typu zajęcia nie tylko rozwijają wyobraźnię i motorykę małą, ale także pozwalają dzieciom doświadczyć świata poprzez zabawę pełną doznań sensorycznych.
W lutym w ramach projektu STEAM starszaki odwiedziły Zaczarowaną Krainę Bałwanków. Dzieci wysłuchały steamstory i na jej podstawie odzwierciedlały przebieg na macie do kodowania programując robota. Ponadto poznały podstawowe zwroty grzecznościowe i nazwy kolorów w języku migowym. Ta dodatkowa aktywność bardzo zainteresowała przedszkolaki.
Pod koniec miesiąca przeniosły się natomiast wraz z Zosią do prehistorycznych czasów, aby poznać gatunki dinozaurów i ich zwyczaje. Starszaki bawiąc się w paleontologów odszukiwały szkielety dinozaurów w mące i kaszy mannej, tworzyły skamieliny z masy solnej oraz rozbijały zamarznięte jaja dinozaurów, aby wydobyć ukryte w nich figurki mini dinozaurów.
Na zajęciach z elementami pedagogiki Marii Montessori Krasnoludki i Wesołe Misie miały okazję ćwiczyć motorykę małą poprzez przewlekanie sznurka przez walentynkowe emblematy, a także poprzez sortowanie drewnianych elementów z użyciem pęsety. W kontekście sortowania, dzieci były zachęcane do klasyfikowania i organizowania przedmiotów według różnych kryteriów, takich jak kolor, kształt, rozmiar czy materiał. Materiały Montessori, takie jak drewniane klocki czy karty obrazkowe, są starannie zaprojektowane, aby stymulować ciekawość dziecka i umożliwić mu odkrywanie świata w jego własnym tempie.